پیاده روی بعد از پی آر پی زانو

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۰۳

پیاده روی بعد از پی آر پی زانو

۴ بازديد

???? برای انجام پیاده روی بعد از پی آر پی زانو حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنید. تزریق پی آر پی برای کاهش زانو درد شدید بسیار مؤثر است. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دینا باید خاطر نشان کنیم برای اطمینان از تأثیر مثبت این روش و کاهش هرگونه عوارض جانبی، باید به مراقبت‌های پس از تزریق و توانبخشی صحیح توجه داشته باشید.

انجام ورزش‌هایی مثل پیاده روی پس از تزریق می‌تواند به افزایش اثر این روش و بهبودی مفاصل کمک کند. اما باید مطمئن شوید که پیاده روی در زمان مناسب و به شکل درست انجام می‌شود نتیجه‌ای که از تزریق پی آر پی انتظار داشته‌اید را مشاهده کنید. برای اینکه دچار عارضه‌های مختلف از جمله عفونت یا دردهای شدید نشوید، مشاوره با فیزیوتراپ یا پزشک در تعیین روزهای مناسب برای پیاده روی پس از تزریق به شما کمک می‌کند.

???? شرایط پیاده روی بعد از پی آر پی زانو

انجام پیاده روی بعد از پی آر پی زانو باید با مشورت پزشک باشد. پزشک متخصص می‌تواند یک برنامه مناسب برای انجام تمرینات ورزشی از جمله پیاده روی به شما ارائه کند. یکی از مراقبت‌های اصلی پس از تزریق پی آر پی زانو استفاده از داروهای توصیه شده توسط دکتر است.

اجرای تمرینات توانبخشی منظم و استفاده از راهنمایی فیزیوتراپ نیز می‌تواند باعث بازگشت سریع‌تر شما به فعالیت‌های روزمره شود. ورزش‌هایی مانند پیاده روی می‌تواند در تقویت مفاصل زانو و عضلات پا و فرایند بهبود شما مؤثر باشد.

تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روزهای پیاده روی و میزان آن باید با موافقت پزشک باشد تا از بروز هرگونه عارضه و کاهش اثربخشی آن جلوگیری شود. برنامه زمانی برای انجام تمرینات ورزشی پس از تزریق به چند فاز تقسیم می‌شود.

شرایط پیاده روی بعد از پی آر پی زانو | کلینیک دینا

???? از روز تزریق پی آر پی تا سه روز پس از آن

در سه روز اول پس از تزریق پی آر پی به هیچ عنوان نباید فشاری بر روی مفصل زانو باشد و باید استراحت مطلق داشته باشید. پس از آن حرکت زانو به صورت محدود تا دو روز توصیه می‌شود تا مفصل بتواند پلاکت‌ها را به خود جذب کند. استفاده از وسایلی مانند بریس یا آتل می‌تواند از مفصل زانو حمایت کند و فشار بر زانو را کاهش دهد.

برای انجام پی آر پی زانو به کلینیک تخصصی دینا مراجعه کنید. 

شماره تماس 09355558098 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

???? پیاده روی بعد از پی آر پی زانو از ۳ تا ۱۴ روز بعد 

 از سه روز اول تا پایان هفته دوم پس از تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به صورت محدود و در تایم ۱۵ دقیقه‌ای پیاده روی خود را انجام دهید، اما راه رفتن شما نباید آنقدر شدت داشته باشد که به مفصل زانو فشار آورد. اگر بتوانید در ۳ تا ۴ روز پس از تزریق پی آر پی پیاده روی محدودی داشته باشید، این کار باعث افزایش انعطاف پذیری مفاصل و  بهبود تعادل زانو می‌شود. علاوه‌بر این در کنار آن حرکات تمرینی مؤثر از جمله تمریناتی که باعث افزایش دامنه حرکتی زانو می‌شود، بسیار مؤثر است.

???? ۱۴ تا ۴۹ روز پس از تزریق پی آر پی زانو

از ۱۴ تا ۴۹ روز پس از تزریق میزان پیاده روی را بیشتر کنید و حتی سریع‌تر راه بروید. افزایش شدت پیاده روی به شما کمک می‌کند تا عملکرد زانو بهتر شود و علائم درد و ناراحتی به میزان چشمگیری کاهش یابد. در کنار آن می‌توانید تمریناتی که فشار کمتری بر روی مفاصل ایجاد می‌کنند از جمله حرکات کششی را یک بار در روز انجام دهید.

در طول این دوره همیشه به نوع فعالیت‌های خود توجه کنید و هرگز زیاده‌روی نکنید. توصیه می‌کنیم با نصف ظرفیت خود ورزش‌هایی مانند پیاده روی را شروع کنید و در صورت هرگونه درد و ناراحتی فعالیت‌ها را کم کنید.

پیاده روی از ۱۴ تا ۴۹ روز پس از تزریق پی آر پی زانو

???? 7 هفته بعد از تزریق پی آر پی

با گذشت ۷ هفته از تزریق پی آر پی  زانو، معمولاً علائم درد بسیار کم می‌شود و زمان بسیار مناسبی برای پیاده روی است. احتمال دارد درد خفیفی در مفاصل وجود داشته باشد، اما در عرض ۲۴ ساعت از بین می‌رود. در صورت بروز هرگونه درد و التهاب نیز می‌توانید از یخ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای ساییدگی زانو

در کل انجام تمرین‌های منظم برای شما بی‌خطر است و همچنان باید از فعالیت‌های بیش از حد جلوگیری کنید. اگر میزان پیاده روی که در هفته‌های گذشته داشته‌اید باعث درد شدید در زانو نشده، می‌توانید میزان پیاده روی را بیشتر کنید و حتی در کنار آن ورزش‌های هوازی را انجام دهید. اما حتماً با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید تا آسیب جدی به مفاصل زانوی شما وارد نشود.

???? برای اطلاع از مراقبت‌ها و شرایط انجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی بعد از تزریق پی آر پی با کلینیک دینا در شرق تهران در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

پیاده روی بعد از پی آر پی زانو باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. هرگونه ورزش از جمله پیاده روی در فازهای مختلف بهبودی می‌تواند در افزایش دامنه حرکتی زانو بسیار مؤثر باشد. در فاز اول استراحت کامل و اجتناب از هرگونه فشار بر روی مفاصل ضروری است. در فازهای بعدی نیز پیاده روی با شدت کم می‌تواند دامنه حرکتی و  عملکرد مفاصل زانو را افزایش دهد. پس از اتمام دوره درمان با افزایش شدت پیاده روی عملکرد زانو بسیار بهبود می‌یابد و شما می‌توانید به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود برگردید.

توجه داشته باشید که فعالیت بیش از حد می‌تواند باعث تغییر در وضعیت مفصل زانو و آسیب به عضلات شود. از این را توصیه می‌کنیم حتماً با پزشک خود در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه عارضه در نواحی مختلف زانو برای تزریق پی آر پی زانو به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید تا درمان شما به شکل ایمن و بدون هیچ عارضه‌ای انجام شود. در کلینیک دینا برنامه مشخصی برای فعالیت‌های ورزشی از جمله پیاده روی در اختیار شما قرار می‌گیرد و در صورت بروز هرگونه درد و ناراحتی می‌توانید با پزشکان این کلینیک در ارتباط باشید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و پیاده روی بعد از پی آر پی زانو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.