درمان خار پاشنه در منزل + لیست کامل درمان

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

یکشنبه ۰۷ مرداد ۰۳

درمان خار پاشنه در منزل + لیست کامل درمان

۲ بازديد

???? درمان خار پاشنه در منزل یک روش مؤثر برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه است. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دینا باید اشاره کنیم معمولاً پزشکان در اولین مراجعه به بیماران راه‌های خانگی را برای درمان خار پاشنه پیشنهاد می‌کنند و از این طریق درد فاسیای کف پا بهبود می‌یابد.

راهکارهای خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند به صورت موقت درد را تسکین دهند، اما اگر با وجود این روش‌ها نتوان حس درد را متوقف کرد باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا راهکارهای درمانی دیگر را برای شما تجویز کند. برای درمان خار پاشنه در کلینیک دینا و تحت نظر پزشکان متخصص با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.

???? کنترل و درمان خار پاشنه در منزل

درمان خار پاشنه در منزل در صورتی که این بیماری پیشرفت نکرده باشد، نسبت به روش‌های دیگر مانند فیزیوتراپی سریع‌تر به درمان به رفع درد و تورم کمک خواهد کرد. در ادامه به چند روش مؤثر در درمان خار پاشنه در منزل اشاره می‌کنیم.

داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی که حاوی ویتامین و مواد معدنی است، می‌تواند درد پاشنه را بهبود دهد. برخی از این ویتامین‌ها عبارتند از کلسیم، منیزیم، ویتامین دی، ویتامین پ و داشتن رژیم ضد التهابی، مصرف غذایی مانند زردچوبه، چغندر، گوجه فرنگی، اسفناج و سیر است. استفاده از این ویتامین‌ها می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به درمان بیماری‌های شما کمک کند.

کنترل و درمان خار پاشنه در منزل | کلینیک دینا

ماساژ درمانی

یکی از روش‌های مفید برای جلوگیری از پیشرفت خار پاشنه، ماساژ پا است. از جمله راه‌های مختلف ماساژ درمانی شامل موارد زیر است:

ماساژ با روغن: ماساژ پاشنه پا و اطراف آن با روغن زیتون سیاه، روغن دانه کنجد و روغن نارگیل می‌تواند بسیار مؤثر باشد و اثربخشی زیادی دارد.

ماساژ با یخ: یک بطری آب یخ را بردارید و آن را کف پای خود قرار دهید. ناحیه آسیب دیده را بر روی بطری حرکت دهید و ۱۵ تا ۱۵ دقیقه و دو بار در روز را تکرار کنید.

ماساژ با توپ: برای این کار شما باید یک توپ تنیس را زیر پای خود قرار دهید و سعی کنید توپ را زیر پای خود بغلتانید. برای کاهش درد کف پا، هنگام غلتاندن توپ از پاشنه تا جلوی کف پا زیادی به توپ فشار وارد کنید.

برای درمان خار پاشنه مزمن به کلینیک دینا مراجعه کنید تا فرایند درمان این عارضه از طریق متدهای بی‌خطر از جمله تزریق پی آر پی انحام شود.

شماره تماس 09355558098 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

داشتن حمام آب گرم

از دیگر درمان‌های خانگی برای خار پاشنه شست روی پا با آب گرم و نمک است. نمک اپسوم سولفات منیزیم است که برای کاهش درد و التهاب کاربرد دارد. برای کاهش درد پاشنه با این روش می‌توانید کف پای آسیب دیده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید و ماساژ دهید. این کار در ۴ روز تکرار کنید.

درمان خار پاشنه در منزل با حرکات کششی

راه‌های درمان خار پاشنه در منزل از انجام حرکات کششی است. با انجام این تمرین‌ها درد کف پا تا حد زیادی کاهش می‌یابد. حتماً سعی کنید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید و زیاد به عضلات فشار نیاورید.

درمان خار پاشنه در منزل با حرکات کششی

درمان با سرکه سیب

یکی از گزینه‌های مؤثر برای درمان خار پاشنه است از طریق سرکه سیب است، چراکه سرکه به بیرون آمدن کلسیم اضافه کمک می‌کند و باعث کاهش التهاب و تسکین درد کف پا می‌شود.

برای کاهش درد حوله خیس شده را در کفش خود پای جایگذاری کنید و آن را مرطوب نگه دارید. در روش دیگر می‌توانید نصف فنجان سرکه سیب را درون ظرف گرم کنید و پای خود را در وان کوچک از سرکه سیب قرار دهید.

بیشتر بخوانید: از علائم خار پاشنه تا علت و درمان آن

درمان با جوش شیرین

جوش شیرین مانند سرکه سیب خاصیت ضد تورم دارد و کلسیم‌های اضافی را از پاشنه پا خارج می‌کند. این روش باعث بهبود خار پاشنه خواهد شد. به این منظور یک و نیم قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید که به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را بر روی پاشنه قرار دهید و با بانداژ بپوشانید و پس از ۱۵ دقیقه بشورید و دوباره این روند درمان را تکرار کنید.

استفاده از دانه یونجه

بذر یونجه غنی از مواد معدنی مانند سلنیوم و کلسیم است. علاوه بر خواص بی‌شمار درمانی که دانه یونجه برای رفع التهاب سینه دارد، برای برای درمان خارپاشنه هم از آن استفاده می‌شود.

روش استفاده از بذر یونجه به این صورت است که یک مقداری بذر یونجه را در فنجان آب جوش بریزید و در آن را ببندید. سپس اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه به جوش بیاید. برای طعم بهتر کمی عسل به آن اضافه کنید و ترکیب به‌دست آمده را ۳ تا ۴ بار در روز مصرف کنید.

استفاده از زردچوبه

زردچوبه حاوی آنتی‌اکسیدان قوی به نام کورکومین است و ویژگی زردچوبه موجب خواص ضدالتهابی آن می‌شود. این ماده یک مسکن قوی است و برای کاهش التهاب و درد خارپاشنه می‌توان از آن به‌صورت منظم استفاده ‌کرد.

برای استفاده از زردچوبه، در یک لیوان مقداری زردچوبه را با شیر حل کنید و آن را روی شعله قرار دهید. دو بار در روز برای بهبود میزان تورم خارپاشنه این ترکیب را میل نمایید تا از شدت التهابات کم شود.

کاهش اضافه وزن

اضافه وزن می‌تواند فشار مضاعفی به پاها وارد کند. از این رو کاهش وزن اولین راه برای برداشتن فشار از کف پا است. زمانی که برنامه کاهش وزن را شروع کنید، می‌توانید در کنار آن روش‌های درمانی دیگر را در پیش بگیرید و به درمان زودهنگام این عارضه کمک کنید. توجه داشته باشید اضافه وزن در بارداری یکی از عوامل مهم درد پاشنه در زنان باردار است. برای بهتر شدن درد باید حتماً وزن خود را کاهش دهید.

???? اگر از مشکلات مربوط به خار پاشنه رنج می‌برید، می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید تا از طریق روش‌های درمانی مانند تزریق prp این درد سریع‌تر بهبود یابد.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

درمان خار پاشنه در منزل از طریق راهکارهایی مانند استفاده از رژیم غذایی مناسب، حرکات کششی، استفاده از سرکه سیب و جوش شیرین می‌تواند بسیار مؤثر باشد. اگر این بیماری زیاد پیشرفت نکرده باشد، در حدود یک الی دو هفته نتایج بهبودی را مشاهده خواهید کرد.

در صورت مزمن شدن خار پاشنه و برای پیشگیری از آسیب بیشتر به کف پا بهتر است به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید. برای درمان خار پاشنه مزمن می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. متخصصان این مرکز طب پزشکی از روش‌های غیر تهاجمی و کم‌خطر برای رفع این عارضه اقدام خواهند کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و درمان خار پاشنه در منزل + لیست کامل درمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.