آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

دوشنبه ۰۸ مرداد ۰۳

آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟

۴ بازديد

???? آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟ فعالیت‌های ورزشی از جمله پیاده‌ روی، شنا و یوگا در صورتی مجاز است که تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دینا باید اشاره کنیم که انجام انواع ورزش‌ها پس از تزریق پی آر پی باعث بهبودی وضعیت زانو و دامنه حرکتی آن می‌شود.

تزریق پی آر پی به ناحیه آسیب دیده زانو ماندگاری زیادی دارد، به شرط اینکه اقدامات لازم برای اطمینان از اثربخشی درمان را انجام دهید. چنانچه قصد دارید پس از تزریق prp فعالیت‌های ورزشی را از سر بگیرید، حتماً با پزشک خود در ارتباط باشید تا برنامه مشخصی را برای شما در نظر بگیرد.

???? پس از تزریق پی‌ آر پی می‌توان فعالیت ورزشی انجام داد؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟ پس از تزریق پی آر پی بهتر است فعالیت‌های ورزشی خود را چند روز به تعویق بیندازید تا زانوهای شما بهبود یابد. اگر قصد انجام تمرینات ورزشی را دارید، باید فعالیت‌های با شدت کم و متوسط مانند دوچرخه سواری، یوگا، پیلاتس و تمرینات تقویتی زانو را انجام دهید.

مثلاً می‌توانید برای تقویت عضلات پا حرکاتی مانند اسکوات، ددلیف، لانچ و پرس ساق پا بسیار مناسب هستند. علاوه بر این تمریناتی مانند انجام حرکت دراز و نشست، خم کردن پاها تأثیر زیادی در افزایش دامنه حرکتی زانو دارد. همچنین ماساژ دادن زانو می‌تواند به تقویت عضلات کمک کند و باعث تسریع فرایند بهبودی شود.

توجه داشته باشید که هرگز نباید فعالیت‌های شدید ورزشی مانند بسکتبال، فوتبال و دویدن را در دوران نقاهت پس از تزریق پی ‌آر پی زانو انجام دهید. به دلیل اینکه ممکن است شرایط شما حادتر شود و مفاصل و اعصاب زانو آسیب ببینند. از این رو بهتر است قبل از هر فعالیتی با پزشک خود مشورت کنید تا ماندگاری اثر تزریق prp از بین نرود. برای دریافت مشاوره در این زمینه با پزشکان متخصص کلینیک دینا تماس بگیرید.

پس از تزریق پی‌ آر پی می‌توان فعالیت ورزشی انجام داد؟

???? ورزش‌های مناسب پس از تزریق پی آر پی زانو

پس از انجام فرایند تزریق پی آر پی زانو، شما هنوز در دوران بهبودی قرار دارید. برای اینکه هیچ آسیبی به زانوی شما وارد نشود، باید حتماً فعالیت‌های ورزشی خود را مدتی به تعویق بیندارید. نکته حائز اهمیت این است که ورزش‌های مناسب پس از تزریق پی آر پی باعث بهبود وضعیت زانو خواهند شد.

برای انتخاب نوع ورزش متناسب با وضعیت شما پزشک متخصص می‌تواند نظر دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً مشورت‌های لازم را دریافت کنید. در ادامه به چند ورزشی که برای بعد از تزریق پی آر پی زانو مناسب است اشاره می‌کنیم:

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به حرکت پا و عضلات زانو دارد. برای اینکه دچار آسیب نشوید، باید از این ورزش را با احتیاط انجام دهید تا عضلات زانو و پای شما تقویت شود.

چنانچه از زانو درد شدید رنج می‌برید، می‌توانید جهت تزریق پی آر پی زانو به کلینیک دینا مراجعه کنید.

شماره تماس 09355558098 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

شنا

از بهترین ورزش‌هایی که پس از تزریق پی آر پی می‌توانید انجام دهید شنا است. در این ورزش ضربان قلب نسبت به ورزش‌های دیگر کمتر افزایش خواهد داشت و بدن به صورت کامل در آب قرار می‌گیرد. همین باعث کاهش فشار بر زانوها می‌شود و کمک می‌کند تا بدون تحریک زانو عضلات پای خود را تقویت کنید.

ورزش‌های مناسب پس از تزریق پی آر پی زانو | کلینیک دینا

یوگا و پیلاتس

از جمله ورزش‌های مناسب که باعث بهبود شرایط روحی و جسمانی شما می‌شود، یوگا است. این ورزش روشی ترمیمی برای زانوهای آسیب دیده است. اگر یوگا و پیلاتس را با هم انجام دهید، از شدت درد مفاصل زانو کم می‌شود و عضلات پا شما نیز تقویت هرچه سریع‌تر بهبود می‌یابد.

پیاده‌ روی

پیاده‌ روی یک ورزش کم‌خطر و ساده است که برای بهبود مفاصل زانو بسیار کاربرد دارد. در این ورزش فشار بر زانوها بسیار کم است و افزایش جریان خون و بهبود حرکت اندام‌های تحتانی بدن را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پیاده روی بعد از پی آر پی زانو

انجام تمرینات تقویتی زانو

تمریناتی مانند لانچ، ددلیف و اسکوات در تقویت عضلات پا و زانو بسیار نقش دارند. بهتر از قبل از شروع هر نوع ورزشی پس از پی آر پی زانو، از پزشک خود مشورت‌های لازم را دریافت کنید و طبق دستورالعمل وی موارد لازم را رعایت نمایید.

???? چه مدت پس از تزریق پی آر پی زانو می‌توان ورزش کرد؟

بیمارانی که تمام جلسات پی آر پی زانو را به اتمام رسانده‌اند تا دو هفته پس از تزریق باید از انجام هرگونه ورزش خودداری کنند، چرا که ورزش روی اثربخشی تزریق تأثیر دارد و باعث ایجاد عوارضی مثل عفونت، التهاب، درد شدید و آسیب به اعصاب زانو می‌شود. از این رو بیماران می‌توانند پس از ۱۴ روز با مشورت پزشک خود تمرینات سبک را انجام دهند. پس از ۴ هفته نیز به تدریج تمرینات شدید را از سر گیرند.

???? چنانچه مراحل پی آر پی درمانی را در کلینیک دینا انجام داده‌اید، برای مشورت در ارتباط با انواع ورزش‌ها و تمرینات تقویتی با پزشکان این کلینیک در ارتباط باشید تا برنامه شخصی به شما ارائه کنند. از طریق تماس با شماره زیر می‌توانید نوبت خود را رزرو کنید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟ پاسخ به این سؤال برای بیمارانی که دوره درمان خود را از طریق این متد درمانی به اتمام رسانده‌اند، بسیار اهمیت دارد. انجام فعالیت‌هایی مانند پیاده‌ روی، دوچرخه سواری، یوگا و شنا در بهبود عملکرد زانو تأثیر زیادی دارد، اما پس از تزریق prp باید این ورزش‌ها را تا دو هفته به تعویق بیندازید، چون تأثیر تزریق پلاسمای غنی از پلاکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چنانچه در این مدت فعالیت‌های شدید داشته باشید، زانوی شما دچار عارضه‌هایی مانند التهاب، عفونت و آسیب جدی خواهد شد و باید دوران نقاهت طولانی‌تری را طی کنید. اگر قصد انجام پی آر پی زانو در بهترین کلینیک شرق تهران را دارید، توصیه می‌کنیم به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی پس از اتمام مراحل تزریق برنامه تقویتی را در اختیار شما قرار خواهند داد تا هیچ آسیبی به زانوی شما وارد نشود.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و آیا بعد از پی آر پی زانو می‌ توان ورزش کرد؟ 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.