درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

شنبه ۰۶ مرداد ۰۳

درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو

۴ بازديد

???? درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو طی جلسات متعدد امکان‌پذیر است و این روش به کاهش علائم زانو درد کمک خواهد کرد. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک دینا باید اشاره کنیم پی آر پی یکی از بهترین روش‌های درمانی است که در آن از پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار، دریافت می‌شود و مستقیماً در مفصل زانوی فرد تزریق می‌شود.

این ترکیب به دلیل برخورداری از فاکتورهای رشد به بازسازی بافت‌ها و عضلات زانو کمک می‌کنند و باعث‌ترمیم مفاصل آسیب دیده و بهبود عملکرد آنها می‌شود. به‌علاوه تزریق پی آر پی می‌تواند تورم و التهابات مفصل زانو را کاهش دهد. به همین دلیل بیمارانی که دچار آرتروز هستند و نیاز به تعویض مفصل زانو دارند، این امکان را دارند تا از طریق این روش درمانی عمل جراحی را به تأخیر بیندازند. برای تزریق پی آر پی به کلینیک دینا به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی شرق تهران مراجعه کنید.

???? آیا درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟

بسیاری از بیمارانی که از سائیدگی و آرتروز زانو رنج می‌برند در ارتباط با درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو سؤال دارند و می‌خواهند بدانند که آیا این روش در کاهش علائم درد و تخریب بافت‌ها تأثیر دارد یا خیر؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تزریق پی آر پی می‌تواند دردهای خفیف و متوسط ناشی از آرتروز زانو و آسیب مفاصل را به حداقل برساند. در برخی از بیماران نیز در بازه ۳ تا ۱۲ ماهه اثر تزریق پی آر پی مشاهده می‌شود و پس از چند جلسه تکرار تزریق، کارکرد مفاصل افزایش خواهد یافت.

دلیل ناکارآمدی تزریق در برخی از بیماران به علت مراجعه به پزشکانی است که با تکنیک‌های استانداردسازی پی آر پی آشنایی ندارند. در فرمولاسیون پی آر پی و نحوه تزریق آن تفاوت وجود دارد. استانداردهای تزریق پی آر پی، شامل روش‌های آماده‌سازی، افزودنی‌های مورد استفاده، میزان پی آر پی استفاده شده و آشنایی با محل تزریق است.

هر چقدر پزشکان با روش‌های تزریق بیشتر آشنایی داشته باشند، میزان عوارض کمتر خواهد بود. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دینا به عنوان بهترین کلینیک تزریق پی آر پی زانو در شرق تهران مراجعه کنید.

آیا درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟

???? مزایای تزریق پی آر پی برای درمان دردهای مفصل زانو

پی آر پی از پلاکت‌های خون بیمار دریافت می‌شود و به دلیل استفاده از مواد طبیعی این روش بسیار کم عارضه است. از جمله مزایای درمان دردهای مفصلی با پی آرپی زانو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کاهش علائم آرتروز زانو

در محلول prp فاکتورهای رشد فیبروبلاست سینوویال و هپاتوسیت وجود دارد. این محلول به بازیابی دوباره غلظت هیالورونیک اسید کمک می‌کند.

بی‌خطر بودن روش درمان

تزریق پی ‌آر ‌پی بدون هیچگونه جراحی یا بخیه انجام می‌شود. بنابراین جزو کم‌خطرترین روش‌های درمانی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: هزینه پی آر پی زانو در تهران

ایمنی بالا

پلاسمای غنی از پلاکت یک محلول بسیار طبیعی است و خطرات جانبی بسیار کمی دارد.

رفع تورم و التهابات مفصل زانو

تزریق پی آر پی یک فرایند ترمیمی و اثربخش است.  این متد درمانی، زانو درد شدید و ورم و التهابات مفصل زانو را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

جایگزین استروئیدها و دارو درمانی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان دردهای مفصلی بسیار تأثیر دارد. زمانی که افراد از این روش استفاده می‌کنند، نیاز به داروهای مسکن و تزریق استروئیدها به شدت کاهش می‌یابد. هر چقدر تعداد جلسات تزریق پی آر پی بیشتر باشد، زانو درد سریع‌تر بهبود می‌یابد.

مزایای تزریق پی آر پی برای درمان دردهای مفصل زانو

???? تزریق پی آر پی در مفصل زانو برای چه افرادی مناسب است؟

 تزریق پی آر پی برای افرادی که ساییدگی زانو باعث مختل کردن فعالیت‌های روزمره آنها شده بسیار مناسب است. بیمارانی که از درمان‌های رایج مانند فیزیوتراپی، تخلیه مایع مفصلی زانو یا تزریق استروئیدها نتیجه نگرفته‌اند، می‌توانند این روش درمانی را تجربه کنند.

به طور مثال بعضی از بیماران به داروهای ضد التهابی مانند ایبوبروفن  حساسیت زیادی دارند و این داروها شرایط آنها را بدتر می‌کند. برای این افراد پی آر پی درمانی بهترین گزینه است. اما این روش بیماران زیر توصیه نمی‌شود:

1- افرادی که دارای عفونت، بیماری‌های پوستی خاص و آنژین ناپایدار هستند.

2- بیمارانی که دارای اختلالات خونی مانند هیپوولمی شدید (کم‌حجمی خون) هستند.

3- افراد دارای اختلالات پلاکت مانند نقص عملکرد پلاکت اکتسابی، ترومبوسیتوپنی

4- بیمارانی که از از داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند و امکان توقف درمان را ندارند.

???? خطرات تزریق پی ‌آر پی در مفصل زانو

پی آر پی درمانی یکی از روش‌های کم خطر برای درمان عارضه‌های زانو از جمله مشکلات مفصلی است، چرا که این ماده از خون خود بیمار دریافت می‌شود. به همین دلیل احتمال واکنش سیستم ایمنی به این ماده و بروز علائم حساسیت و آلرژی به صفر می‌رسد.

از رایج‌ترین عوارض پی آر پی زانو، احتمال عفونت در محل تزریق، آسیب‌های عصبی و احساس درد است که پس از چند جلسه برطرف می‌شود. حساسیت به لمس یا کبودی نیز می‌تواند تا ۴ روز ادامه داشته باشد. این عوارض بسیار عادی است و با دریافت مراقبت‌های درمانی برطرف خواهند شد.

???? برای تزریق ایمن پی آر پی توصیه می‌کنیم به کلینیک دینا به عنوان معتبرترین کلینیک پی آر پی در شرق تهران مراجعه کنید. کادر مجرب پزشکی این کلینیک با دانش بالا در زمینه تزریق و آشنایی با استانداردسازی این ماده می‌توانند به شکل ایمن به فرایند درمان شما کمک کنند.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است و افراد پس از چند جلسه می‌توانند کاهش علائم را به شکل محسوسی مشاهده کنید. روش پی آر پی از جمله متدهای کم خطری است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت به عنوان یک ماده طبیعی از خون بیمار دریافت می‌شود و عارضه‌های بسیار محدودی دارد.

افرادی که با آرتروز زانو مواجه هستند و از محدودیت حرکتی مفاصل زانو رنج می‌برند، در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی می‌توانند این روش درمانی را نیز تجربه کنند. برای تزریق پی آر پی جهت بازسازی بافت‌های آسیب دیده زانو به کلینیک دینا مراجعه کنید. جهت دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و در صورت نیاز به مشاوره راهنمایی‌های لازم را از پرسنل این مرکز طب پزشکی دریافت کنید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

منبع: سایت کلینیک دینا و درمان دردهای مفصلی با پی آر پی زانو 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.