پی آر پی زانو چیست؟ + قیمت پی آر پی زانو

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

شنبه ۱۳ مرداد ۰۳

پی آر پی زانو چیست؟ + قیمت پی آر پی زانو

۴ بازديد

???? پی آر پی زانو چیست؟ یکی از موثرترین راهکارهای درمانی که در حال حاضر بسیاری از پزشکان آن را به بیماران توصیه می‌کنند، تزریق پی آر پی است. در ادامه مقاله در سایت کلینیک دینا با ما همراه باشید. افرادی که دچار ناراحتی زیاد در ناحیه زانو به دلیل بیماری‌های چون آرتروز و ساییدگی، کشیدگی تاندون‌های زانو و آسیب‌های مفصلی هستند، می‌توانند با چند جلسه تزریق prp برای بهبود و درمان خود اقدام کنند.

چنانچه روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی و تزریق استروئیدها کارآمد نباشد و به کاهش درد و بهبود وضعیت مفاصل زانوی افراد کمکی نکند، در چنین شرایط پی آر پی درمانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای به تعویق انداختن تعویض مفصل زانو و عدم نیاز به عمل جراحی خواهد بود. با توجه به اینکه فرایند تزریق پی آر پی بسیار حساس است و باید توسط پزشکان مجرب انجام شود، توصیه می‌کنیم برای درمان از طریق این روش، به کلینیک دینا به عنوان بهترین کلینیک تزریق پی آر پی در شرق تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع عارضه‌های زانو به شما کمک خواهند کرد.

???? روش پی آر پی زانو چیست؟

برخی از افراد در ارتباط با روش‌های نوین درمانی کم‌خطر از جمله تزریق پی آر پی برای درمان مشکلات زانو آشنایی ندارند و می‌خواهند بدانند پی آر پی زانو چیست؟ و چگونه به درمان زانو درد کمک می‌کند؟

پی آر پی زانو روشی است که پزشکان برای بهتر شدن آسیب‌های وارد شده به زانو از آن بهره می‌برند. در واقع prp دارای مقدار زیادی پلاکت است که تأثیر زیادی در رفع علائم زانو درد شدید دارد پلاکت‌ها در واقع مواد طبیعی هستند که از خون بیمار دریافت می‌شوند و دارای مقدار بالای فاکتورهای رشد و پروتئین هستند که به درمان بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

از سوی دیگر در این روش که پلاکت‌ها جداسازی شده و دوباره به به مفصل زانو تزریق می‌شوند، باعث عملکرد بهتر زانو خواهند شد و درد مفاصل را کاهش می‌دهند. این روش تزریق دارای کمترین عارضه است و هیچگونه خطری برای افراد ندارد.

روش پی آر پی زانو چیست؟

???? کاربردهای تزریق پی آر پی زانو چیست؟

پی آر پی زانو نتایج مثبتی را بر روی بیماران دارد و باعث به تعویق انداختن جراحی و تعویض مفصل زانو می‌شود. از سوی دیگر این روش درمانی برای بهتر شدن علائم آرتروز و تعویض مفصل زانو کاربرد دارد. از جمله کاربردهای تزریق پی آر پی زانو عبارتند از:

1- پیچ خوردگی و کشیدگی مفصل زانو

2- درمان ساییدگی مفاصل

3- برطرف کردن درد شدید زانو

4- صدمات وارده به رباط صلیبی

5- درمان آسیب‌های عصب زانو

6- کمک به درمان تاندونیت

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو در کلینیک دینا

???? کاندیدای مناسب پی آر پی زانو چه افرادی هستند؟

براساس تحقیقات و بررسی تأثیر نتایج پی آر پی  زانو، چند دسته از بیماران گزینه مناسبی برای پی ‌آر ‌پی درمانی هستند که عبارتند از:

1- بیمارانی که روش‌های درمانی مانند ورزش، فیزیوتراپی، استراحت و آب درمانی برای آنها پاسخگو نیست و مایلند انجام عمل جراحی یا تعویض مفصل زانو را به تعویق بیندازند.

2- افرادی که سن پایینی دارند و بدن آنها در ترمیم بافت‌ها توانایی لازم را ندارد.

3- بیمارانی که به دلیل آسیب کشکک زانو نیاز به ترمیم مفاصل دارند، می‌توانند برای بهبودی علائم از این روش استفاده کنند.

4- در مواردی که زانوی افراد نیاز به ترمیم دارد و داروهایی مانند استروئیدها مؤثر واقع نمی‌شود، پی آر پی درمانی بهترین گزینه است.

کاندیدای مناسب پی آر پی زانو چه افرادی هستند؟

???? مراقبت‌های پس از تزریق پی ‌آر پی زانو چیست؟

برخی از بیماران این سؤال را دارند که مراقبت‌های پس از تزریق پی آر پی زانو چیست؟ و برای ماندگاری نتایج چه کارهایی را باید انجام داد؟ برای اینکه از این روش نتیجه بهتری بگیرید، باید حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

1- بلافاصله پس از تزریق حمام نکنید.

2- پس از تزریق سعی کنید از نوشیدن‌های الکلی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای درد زانو

3- تا چند روز پس از تزریق سیگار نکشید.

4- هرگز تا سه روز روی محل تزریق کیسه آب گرم یا کمپرس سرما قرار ندهید.

???? شایع‌ترین عوارض پی آر پی زانو چیست؟

روش پی آر پی زانو یکی از کم خطرترین متدهای درمانی حال حاضر برای برطرف کردن مشکلات زانو است؛ اما در کنار مزایای این روش برخی از عوارض تزریق که در کوتاه مدتی رفع می‌شوند شامل موارد زیر است:

1- آسیب به اعصاب اطراف محل تزریق پی آر پی

2- درد جزئی در ناحیه تزریق

3- وارد شدن آسیب به بافت های زانو در صورت تزریق نامناسب

???? در مجموع اگر مراحل تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، عوارض آن به حداقل می‌رسد. برای انجام تزریق پی ‌آر پی زانو به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی متخصص این کلینیک در کوتاه‌ترین زمان به درمان شما کمک خواهند کرد.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

???? قیمت پی آر پی زانو

هزینه پی آر پی زانو براساس نوع کلینیک، تیم پزشکی، منطقه جغرافیایی، نوع دستگاه‌هایی که از طریق آن پی آر پی آماده می‌شود و ... تفاوت دارد. قیمت این روش معمولاً در کلینیک‌های تخصصی که دارای پزشکان ارتوپد و دستگاه‌های پیشرفته هستتد، بیشتر از سایر مراکز درمانی است.

از سوی دیگر کلینیک‌های معتبر واقع در تهران هزینه بیشتری نسبت به مراکز طب پزشکی در شهرستان‌ها دریافت می‌کنند. از این رو قیمت مشخصی برای تزریق پی آر پی زانو وجود ندارد. برای دریافت آخرین قیمت پی آر پی زانو کافی است با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا کادر پزشکی کلینیک دینا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو چیست؟ یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف کردن مشکلات زانو، چی آر پی درمانی است. در این روش با استفاده از پلاکت‌های دریافت شده از خون بیمار، پزشکان برای درمان بیماری‌هایی چون مشکلات مفاصل زانو، کشیدگی تاندون‌ها، آسیب‌های عصبی زانو اقدام می‌کنند.

برای جلوگیری از عوارض این روش حتماً باید مراقبت‌های درمانی را پس از هر جلسه انجام دهید و تحت نظارت پزشکان متخصص فرایند تزریق را پیگیری کنید. برای انجام فرایند درمان، به کلینیک دینا به عنوان بهترین کلینیک پی آر پی زانو در شرق تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با دانش روز دنیا و استفاده از بهترین کیت‌های پزشکی، در کوتاه‌ترین زمان به درمان شما کمک خواهند کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و پی آر پی زانو چیست؟ + قیمت پی آر پی زانو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.