آیا خار پاشنه خطرناک است؟

مرکز توانبخشی دینا با ارائه خدمات طب فیزیکى و توانبخشی در کنار کارشناسان فیزیوتراپى، ارتوپدى فنى و با بهره گیرى از خدمات متخصصان تغذیه و رژیم درمانى و روانشناسى و با به کارگیری روشهای نوین درمانی، برآن است تا در راستای کمک به ارتقای توانمندیهای افراد، با ارائه ى برنامه هاى توانبخشى کامل و روزآمد علمى و تخصصى به منظور حصول بهترین نتیجه ى ممکن در زمینه ى بازتوانى بیمارانى که از مشکلات جسمى و حرکتى رنج می برند و بهبود جایگاه آنها در سطح خانواده و جامعه گامی موثر بردارد.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۰۳

آیا خار پاشنه خطرناک است؟

۸ بازديد

???? آیا خار پاشنه خطرناک است؟ این سوال بسیاری از افرادی است که دچار این عارضه شده‌اند. خار پاشنه در نتیجه جمع شدن کلسیم در قسمت پایینی استخوان پاشنه پا به وجود می آید. خار پاشنه انواع مختلفی دارد. ابتدا فرد هیچ نشانه‌ خاصی را در پاشنه پای خود مشاهده نمی‌کند. اما به مرور زمان اگر این عارضه به موقع درمان نشود، فرد درد شدیدی در پاشنه پا احساس خواهد کرد.

در نوع حاد آن نیز خارهای نامنظم و شیاردار در پاشنه پا شکل می‌گیرد. در چنین شرایطی افراد باید در اولین مرحله به پزشک متخصص مراجعه کنند تا نوع خار پاشنه آنها را تشخیص داده و هرچه سریع‌تر از طریق روش موثر این عارضه را درمان نمایند.

???? آیا خار پاشنه می تواند خطرناک باشد؟

بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا خار پاشنه خطرناک است و آیا این عارضه می‌تواند آسیب‌های شدید به پا وارد کند؟ طبق آمار حدود ۵۵ درصد از افراد یک بار خار پاشنه را تجربه می‌کنند. خار پاشنه انواع مختلفی دارد. در نوع کم خطر آن هیچ گونه علامتی ندارد.

نوع دیگر این عارضه باعث ایجاد دردهای شدید در پاشنه پا می‌شود و در نوع سوم که به عنوان خار پاشنه مزمن شناخته می‌شود، یک سری خارهای نامنظم و شیاردار در قسمت پاشنه پا شکل می‌گیرد. در این شرایط بهتر است برای درمان اقدام کنید تا فعالیت‌های روزمره شما دچار مشکل نشود.

بیشتر بخوانید: عکس جراحی خار پاشنه

اگر پزشک شما به درستی تشخیص دهد که خار پاشنه دارید، اصلاً نباید نگران باشید، چرا که این عارضه بیماری خطرناکی نیست. حتی با وجود بزرگ شدن خار پاشنه، اگر هیچ علامتی حس نکرده و دردی در ناحیه پا نداشته باشید، نیازی به انجام درمان خاصی نیست.

با این وجود اگر خار پاشنه شما آزاردهنده باشد و راه رفتن شما را با مشکل مواجه سازد، در این شرایط باید حتماً برای درمان آن اقدام کنید. در کل وجود خار پاشنه هیچ نوع عارضه خطرناک و جدی برای شما نخواهد داشت.

آیا خار پاشنه می تواند خطرناک باشد؟

???? عوامل خطرساز خار پاشنه

خار پاشنه یک عارضه بدون درد است و معمولاً علائم خاصی ندارد. اما در یک سری افراد احتمال بروز خار پاشنه بیشتر است. افرادی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، معمولا بیشتر به این عارضه مبتلا می‌شوند:

1- افرادی که آرتروز شدید دارند.

2- آن دسته از افرادی که دارای دیابت هستند.

3- افراد دارای کف پای صاف، قوس ضعیف یا قوس بلند که مزان وزن آنها بر روی کف پا می‌افتد.

4- افرادی که فعالیت‌های بدنی زیاد مانند ورزش های سنگین انجام می‌دهند.

5- اشخاصی که در سنین پیری یا میانسالی هستند.

6- زنان باردار

7- افراد دارای اضافه وزن

8- اشخاصی که از کفش‌های تنگ و نامناسب استفاده می‌کنند.

???? اگر خار پاشنه درمان نشود چه می‌ شود؟

برای برخی از افراد ممکن است این سوال پیش می‌آید که اگر خار پاشنه درمان نشود، چه می‌شود؟ با توجه به توضیحاتی که در ارتباط با این سوال که آیا خار پاشنه خطرناک است؟ دادیم، خوب است بدانید که در صورت داشتن این عارضه جای هیچ نگرانی نیست، چرا که نمی‌تواند مسئله‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید: تشخیص خار پاشنه چگونه است؟

دوم اینکه این عارضه خیلی راحت با تغییر سبک زندگی درمان می‌شود. در افرادی که این عارضه باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره آنها شده و درد شدیدی در پاشنه پا احساس می‌کنند، بهتر است روش‌های درمانی موثر و کم عارضه از جمله اوزون تراپی را امتحان کنند.

درمان موثر خار پاشنه

تزریق گاز اوزون باعث افزایش گردش خون و کاهش التهابات پاشنه پا می‌شود و پس از چند جلسه فرد می‌تواند علائم بهبودی را مشاهده کند. بهتر است تزریق را زیر نظر پزشکان ماهر و مجرب انجام دهید. چراکه اگر این فرایند با دستگاه‌های استاندارد و پیشرفته و توسط پزشک متخصص انجام نشود، فرد دچار عارضه های جانبی از جمله عفونت حاد خواهد شد. از این رو توصیه می‌کنیم حتما به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید که دارای بهترین کادر درمان هستند.

اگر خار پاشنه درمان نشود چه می‌ شود؟

???? اوزون تراپی خار پاشنه

روش‌های درمانی متعددی برای درمان قطعی خار پاشنه وجود دارد. اگر به دنبال رفع این مشکل هستید، بهتر است از روش‌های غیر تهاجمی و بدون درد استفاده کنید. اوزون تراپی یکی از روش‌های درمانی است که خواص ضد التهابی و ضد درد دارد. با تزریق گاز اوزون گردش خون در ناحیه پاشنه پا بیشتر می‌شود. همین امر درد، التهاب و میزان گرفتگی عضلات پاشنه پا را کمتر می‌کند.

???? درمان خار پاشنه در کلینیک دینا

برای انجام مراحل اوزون تراپی باید حتماً به پزشک متخصص و معتبر مراجعه کنید تا دچار عوارضی مانند عفونت نشوید. کلینیک دینا با برخورداری از کادر پزشکی مجرب ارائه دهنده خدمات اوزون درمانی است. پزشکان متخصص این مرکز طب پزشکی با تجهیزات استاندارد و مدرن می‌توانند در چند جلسه به راحتی خار پاشنه شما را درمان کنند.

???? برای دریافت مشاوره‌های لازم می توانید با متخصصان کلینیک دینا در تماس باشید و به طور کامل جواب این سوال که آیا خار پاشنه خطرناک است را دریافت نمایید. علاوه بر این متخصصان شما را در رابطه با فرایند و جلسات تزریق اوزون راهنمایی خواهند کرد.

خلاصه مطالب

آیا خار پاشنه خطرناک است؟ این سوال بسیاری از افرادی است که به این عارضه مبتلا شده‌اند. خار پاشنه مزمن معمولاً با علائمی مانند عفونت التهاب و درد همراه است و ممکن است باعث آزار افراد شود. در ابتدا ممکن است فرد هیچ نوع نشانه خاصی در ارتباط با این مسئله مشاهده نکند. اما به مرور زمان اگر اقدامات لازم برای درمان آن انجام نشود، یک سری خارهای شیار مانند در پاشنه پا ایجاد خواهد شد.

برای درمان خار پاشنه حتماً سعی کنید از روش‌های درمانی غیر تهاجمی از جمله اوزون تراپی بهره ببرید. اوزون پزشکی دارای خواص ضدالتهابی قوی است. اگر فرد چند جلسه مراحل تزریق را انجام دهد، خار پاشنه وی به راحتی درمان می شود. متخصصان کلینیک دینا با بهره گیری از تجهیزات مدرن مراحل اوزون تراپی را به صورت استاندارد انجام می‌دهند. پس از هر جلسه نیز مراقبت های خاصی را به بیماران ارائه می کنند. برای دریافت مشاوره و نوبت می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا متخصصان این مرکز طب پزشکی شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و آیا خار پاشنه خطرناک است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.